REVIEW! REVIEW! REVIEW! 2

REVIEW! REVIEW! REVIEW!

BIG BANG - My Heaven (JP)
http://www.youtube.com/watch?v=Heq09no57r8

BIG BANG's nya JAPANSKA LÅT! :D :D :D :D OH YES FAN GIRL IS JUMPING UPP Å NER ÅL THA TIEM :D :D :D

3dje låten i koreanska Big Bang's japan-lansering, och det verkar ju gå bra! Det både syns och hörs att den är vinklad till en japansk målgrupp, vilket är både bra och dåligt. Killarna har växt upp, de är lite vuxnare, lite snyggare men saknar lite av den genuina kaxiga Big Bang attityden. Det underlättar visserligen för de i Japan där electropopig hiphop inte slagit igenom lika stort som i Sydkorea, men vi inbitna Big Bang-fans kommer att sakna det D:

Det förvånar mig inte att killarna klarar den japanska låttexten, det har de visat i tidigare låtar. Det jag saknar är återigen den kaxiga Big Bang-attityden som försvinner HELT i den här låttexten. Vad hände med DaeSungs ordvitsar, GDragons klockrena rap och TOP's visdomsord? Är detta en del av assimileringen till den japanska marknaden eller har dom verkligen förändrats? Vi hoppas på det förra...

Videon släpptes för en dryg vecka sen och har rullat på diverse japanska TV-stationer ett tag. Den är väldigt tidstypisk, lite urban boho romantik på det hela; en lagom snyggt sliten lägenhet med vitmålade betongväggar och en scen där GDragon springer på en vit sandstrand i mulet väder. Videon är väldigt fin, det måste jag säga, men det är inget man kommer komma ihåg, särskilt inte om man följer den japanska popvideo-vågen där ALLA band har mer eller mindre samma urban-boho stil.

Summa sumarum, en fin låt, defenitivt lyssningsbar men inget som kommer att rulla i mina hörlurar eller kommas ihåg i framtiden. Vi hoppas på att Big Bang slår igenom i Japan med samma attityd som de slog igenom med i Korea!



Kommentarer
Postat av: Mimmi

Åååh! Jag älskar deras "Gara Gara Go!" och nu finns en till! Tack för tipset! Tycker deras koreanska låtar är bra men jag kan ju inte sjunga med, det är frustrerande!



Tsk, om jag kanske kunde ta och slå på TVn ibland så skulle jag inte missa sånt här!

2009-09-04 @ 17:40:21
URL: http://kiminostyle.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag blir lite förbannad.visst,detta handlar inte just om ditt inlägg...

Men att Kissie sitter och skriver en MASSA kränkade saker till allt och alla

på sin patetiska blogg är någonting som flera inte borde respektera.Det dära

beteendet är så himla onödigt.Jag läste en blogg för några dagar sedan

som är så jäkal bra!! Den handlar om verkligen vettiga saker.. ( Det är en läsare

som skickar detta ) Hon som skriver den har fullt upp med bloggen..

Hon gör egna intervjuer med läsare,går själv på intervjuer (pga bloggen ) och har fått mycket uppmärksamhet den senaste tiden tack vare sin blogg ..Denna blogg handlar om Självkänsla och självförtroende . Jag Ville bara tipsa om den,eftersom vi behöver en sånhära blogg.Hon kommer gå om kissie,det är de flera som tror. Hoppas bara de,för de kissie gör är inte okej



bloggen heter ialf http://jjuno.blogg.se

2009-09-04 @ 19:12:37
Postat av: Laila♥

Nawh du är så söt =)

2009-09-05 @ 00:23:13
URL: http://lailaaziz.blogg.se/
Postat av: lisa trinh

big bang = kärlek <3 :D

2009-11-06 @ 20:02:51
URL: http://ttnl.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0