UPDATE :D

OMGWTFBBQ!
Let's get starteed...:



- Topic nr 1:
HIJAB FASHION

Mellandagsrea FTW! Har lollat runt i butikerna sen innan jul för att fynda kläder, men årets rea var lite av en besvikelse :/. Anyhow, för att få lite inspiration till nya outfits etc googlade jag på "hijab fashion"! En helt ny värld öppnades.... let me share with you:

~WE LOVE HIJAB
Lägger då och då upp outfit tips, nyheter om det senaste inom modevärlden och intressanta videor och artiklar om hijab och kvinnan i islam i allmänhet.

~THE HIJABLOG
Mycket designermode från öst, men också mycket tankar och ideer om hijab och kvinnan i islam. Kan vara intressant då och då, bra source för bilder ;)

~RAQUEL EVITA OFFICIAL BLOG

Hijabvärldens Kenza. En modern hijabi, kanske inte 100% hijabi, men på god väg inshallah. Hon skriver om sitt liv, modevärlden, hijab...




- Topic nr 2:
PALESTINE


Jag VILL INTE SKRIVA OM DET HÄR
men det känns som om jag borde...
DIS BE NO WIN KA-TCHING
WAR SUXXORZ, MOFO
JAG KAN FAN INTE KÖRA CoD LÄNGRE!!!!
JAG KAN INTE KÖRA NÅT LÄNGRE!!!!!

"Imagine if I had to console the families that we're always slaying on gmae consoles....." som Lupee säger...

IMAGINE!!!!

Jag gör mitt bästa
Xboxen börjar bli dammig...





-Topic nr 3:
VOCALOID

Mer japan är dethär går det inte att bli utan att få super saiyan hår.
Vocaloid är ursprungligen ett program där man kan göra artificiella röster. Det finns typ 5 olika program, alla med olika röster. Dessa röster har fått sina egna karaktärer;

Hatsune Miko

Flickrösten. Söt blåhårig flicka med typisk anime-loli röst. gotta love...

Kagamine Rin o Len
Småbarnsröster, flicka o pojke. Tvillingar, flickan är halvgalen och witty, medan pojken är eftertänksam och
väluppfostrad.

Megurine Luka
Beskrivs som en kvinnoröst, men känns mer som en äkta onee-san.

Kamui Gakupo
*dis where we all lol at japan*
En röst och en karaktär baserad på.... GACKT... X'''''''''D Stackarn har väl inget jobb längre.... hardlol

fanart.... äger ej!



[ Original title in NICO VID ] 初音ミク が オリジナル曲を歌ってくれたよ「恋は戦争」
(Miku Hatsune sang original song "Love is War" for us)
[ Artist group ]
SuperCell
[ Original vid URL]
http://www.nicovideo.jp/watch/sm2397344
[ Artist message in NICOVID in English ]
"Even if it's love that doesn't pave, only thing that really matter is how much you really love(the one you love). That is the theme(of this song)."
[ mp3 uploaded by authour of the music ]
http://makebelieve.sakura.ne.jp/music/koisenn.zip
[ Who's Miku(the girl in vid)? ]
http://jp.youtube.com/watch?v=CF0A0I6cqmI




Palla förklara mer...u get th point yes : D?

chu~

Kommentarer
Postat av: Sis

Vad definierar en så kallad '100 %' hijabi egentligen? Det är intressant. Är det en 'hijabi' som bär burka, eller är det systrar som endast bär slöja och döljer sina former eller är det systrar som endast bär slöja? Det finns de som anser att kvinnor som bär byxor faktiskt inte riktiga hijabis. Eller att dem inte täcker sig, om de endast bär en kortklänning, byxor o hijab.



Vi är så upptagna med att döma vad andra är, och ivriga att gud ska vägleda 'dem'. Visst förstår jag din omtanke. Men det är inte vår uppgift att bestämma, då vi själva inte är perfekta.



Take care

ur sis in Islam.

2009-01-22 @ 02:40:01
Postat av: Belsam

En 100% hijabi är väl en kvinna som följer relgerna för hijab 100%, dvs täcker formerna, har inga genomskilninga, tajta eller färgglada kläder + anständighet och god uppfostran, ait?



lol jag känner inte tjejen där för kan jag inte (och ska defenitivt inte) dömma henne :D. anledningen till att jag säger att hon inte är 100% är att hon har bilder på sig utan slöja.



ska jag ändra på inlägget tycker du :/ jag vill feeett inte att det ska låta som om jag är 100% hijabi och att jag typ ser ner på folk som inte är det, det är inte min uppgift ^^ lol jag är låååååångt från 100% sis, och även om jag försöker känns det som att jag aldrig kommer komma upp i den nivån ^_^''

2009-01-22 @ 13:34:19
URL: http://biscuitofjoy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0